Bullitt Amsterdam | Bullitt Shop - Retail op z'n Bullits...
Wij dachten 4 jaar geleden: “We openen een winkel op een toffe locatie, zetten en hangen deze vol met allemaal spannende dingen, maken een paar extra large paskamers waar iedereen z’n kont in kan keren, kunst aan de muur, lekkere muziek erbij en dan begrijpt iedereen wel zo’n beetje wat de bedoeling is."
retail, sale, Bullitt
2798
post-template-default,single,single-post,postid-2798,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-3.3,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive

Retail op z’n Bullitts…

Het heeft even geduurd voordat we het doorhadden, maar we blijken dus keihard in de retail te zitten.

 

Wij dachten 4 jaar geleden: “We openen een winkel op een toffe locatie, zetten en hangen deze vol met allemaal spannende dingen, maken een paar extra large paskamers waar iedereen z’n kont in kan keren, kunst aan de muur, lekkere muziek erbij en dan begrijpt iedereen wel zo’n beetje wat de bedoeling is.”

 

Natuurlijk hebben we keurig een business plan gemaakt, van te voren best goed nagedacht over welke locatie, welke spullen in welke prijscategorie en hoeveel we moesten omzetten om de vaste lasten (en een beetje meer) te kunnen dekken. Maar Bullitt moest boven alles een belevenis worden waarbij juist spontaniteit en speelsheid uitgangspunt waren. Met alle retail-wetmatigheden hebben we ons eerlijk gezegd nooit zo bezig gehouden.

 

Nu blijkt in de werkelijkheid dat we daardoor best wel eens ons hoofd stoten. Want vaker dan we zouden willen, krijgen we de vraag ‘wat voor winkel we nou eigenlijk zijn?’. Dat we nieuwe kleding en eerste hands sieraden, naast vintage meubels en tweede hands accessoires verkopen, leidt zo nu en dan toch tot verwarring. Eerlijk: Dat vinden we soms best lastig, want in ons eigen hoofd is het natuurlijk glashelder. Maar buiten dat: Wanneer teveel mensen het concept niet helemaal snappen, wordt het toch wat moeilijk met die cijfers uit ons zorgvuldig opgestelde business plan.

 

Maar laten we het positief zien: Door dit soort (onbedoeld) kritische vragen blijft de winkel ook juist lekker in beweging. Zo hebben we een tijdje terug besloten om het aanbod wat overzichtelijker te presenteren, zijn de meeste meubels inmiddels keurig geprijsd (voorheen kon je daar gewoon naar vragen, maar dat hoort blijkbaar niet), alle verwijzingen naar vintage die op het raam stonden, hebben we er weer afgehaald én we hebben een mooie nieuwe webshop gebouwd (online sales wil je anno 2017 immers niet missen). We blijven bewegen en blijven zelf ook kritisch over onze winkel en het bijbehorende concept nadenken.

 

Een retail-element waar we de afgelopen tijd bijvoorbeeld goed ons hoofd over gebroken hebben, is de ‘sale periode’ (welke dat ook moge zijn). We kopen nooit dusdanig veel spullen in dat er aan het einde van een seizoen daadwerkelijk opgeruimd moet worden. Bovendien proberen we alle prijzen sowieso laag te houden, we willen namelijk graag dat iedereen een leuk item bij ons kan kopen.

 

Maar goed, wie in de retail zit, doet blijkbaar aan Sale en dus doen wij ook een soort van mee. Maar dan wel op onze eigen manier. In onze kelder kun je sinds kort permanent waanzinnige koopjes vinden. Van prachtige eettafels tot toffe vazen. En ook staat er een grote koffer met daarin kleding voor slechts €25,-! Geheel in stijl wisselt wat je in de kelder kan vinden continu. En zoals het een echte Sale betaamt: Op is op.

 

Dus wat blijkt, we retailen ons bij Bullitt stiekem een ongeluk. Maar als het even kan (en dat kan) wel met een edge. We proberen met wat kleine aanpassingen iets meer aan de verwachtingen te voldoen, maar doen dat zo veel mogelijk op onze eigen manier. Bullitt moet wel Bullitt blijven!

 

Kom dus lekker rondneuzen in de winkel, bezoek deze website zo nu en dan en vergeet niet af te dalen naar de kelder. Wie weet loop je zomaar tegen iets aan waarvan je niet wist dat je het wilde hebben. Oh, en mocht je een gigantisch goede retail tip voor ons hebben, deel deze dan vooral! We zijn er misschien niet zo mee bezig, maar betrokken tips van lieve klanten worden altijd zeer, zéér gewaardeerd.

 

Live and learn,

 

Florence en Ralph